26 Ocak 2010 Salı

Hangi kritere göre izlenmeye değmez?

Sabah dolaşırken bir sinema haberine denk geldim. Merak edip içeriğini incelemek istediğimde ise bir sürpriz ile karşılaştım.

Bakın haberi buradan okuyabilirsiniz

Haberin başlığı "İzlenmeye değmez 10 film"

Ve filmlerin içine girince "İzlenmeye değmez" diye nitelenmiş filmler arasında gördüğüm iki isim gerçekten şaşırttı beni.

Bir tanesi Memoirs of a Geisha - Bir Geyşanın Anıları.




Kitabını severek okuduğum ama seyretme fırsatı bulamadığım bir film. Fakat fikrine pek güvendiğim sinema dostu bir arkadaşımın İzlemelisin! dedikleri arasında var olan bir film. Ayrıca IMDb de 7.1 oy almış bu film. Şaşırdım adını listede görünce.

Fakat beni esas şaşırtan listede gördüğüm diğer isim oldu :
Bin Jip(3 Iron ) - Boş Ev.



IMDb oyu 8.0 olan bir Kim Ki Duk filmi... Filmin sessizliğinden şikayetci olmuş haberi hazırlayanlar ama o sessizliğin içindeki anlamı görmenin esas mesele olduğunu bile görememişler ne yazık ki...

Yönetmenleri adım adım takip etmeyi pek sevmem ama özellikle seçtiğim birkaç isimden biridir Kim Ki Duk. Seyrettiklerim arasında gerçekten beğenmediğim birkaç filmine de denk geldim bu yönetmenin aslında ama özellikle bu filmine büyük bir haksızlık yapılmış diye düşündüm haberi okuduğumda. Esas olanın bu haber üstüne oturup film hakkında sayfalarca yazmak olmadığına inanıyorum çünkü bunun zaten defalarca yapılmış olduğunu çok iyi biliyorum pek çok blog yazarı arkadaşım tarafından.


Onun yerine şimdi ben de diyorum ki "İzlenmesi gereken 10 film" içerisinde adını kesinlikle sayabileceğim bu filmi (eğer seyretmediyseniz) seyredin lütfen. İnanıyorum ki ne dediğimi anlayacaksınız.

Ve benden tavsiye; fırsat bulursanız aynı yönetmenin şu filmlerini de keyifle seyredebilirsiniz:


Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom - İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış... Ve İlkbahar
Breath ( Soom ) - Nefes
Time - Zaman
Hwal - Yay


Sevgiler









5 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ben çok beğenmiştim Bir Geyşa'nın Anıları nı. Kesinlikle katılmıyorum yazılanlara. EN kısa zamanda izleyin:)

seciloc dedi ki...

Bir Geyşa'nın Anılarını kitap olarak daha çok beğendiğimi itiraf ediyorum ama filmdeki inanılmaz renkler ve görüntüler bile yeterli bence seyretmek için :))) ayrıca Kim Ki Duk çok sıradışı ve başarılı bir yönetmen, film sessiz seyretmeyin mantığını anlamış değilim, herkes mi kafasına göre film eleştirmeni oldu??
hayatta sadece saçma sapan amerikan aksiyonu filmler yok :))))

Sokak Kedisi dedi ki...

Kirpikteki Gözyaşı;
Evet, ilk fırsatta oturmalı bu filmin karşısına dediğin gibi...

Seciloc;
Bir Geyşa'nın anılarını hemen seyretmek gerçekten şart oldu artık, bir tavsiye zaten vardı cebimde şimdi üç tavsiye oldu :)

"Bence" diye yapılan kişisel listelere sözüm yok, herkes herşeyi beğenmeye bilir ve kişisel beğenisini istediği gibi ifade eder. Ama büyük bir portalın sinema bölümünde bu listeyi görünce gerçekten şaşkınlık duydum...

.....................

Teşekkür ederim destek ve tavsiyeleriniz için,
Sevgiler

En Sevdiğim Şey dedi ki...

the hitcher'da alanında başarılı bir filmdi...
neye göre izlenmez diye bend edüşündüm gerçekten..

Sokak Kedisi dedi ki...

Beyazın İstilası;
Gerçekten neyi hesapladıklarını ve bu kanıya vardıklarını hala anlamış değilim...

Free Counter